fredag 26 november 2010

Advent och icke-ångest.


1:a advent är i antågande och passande nog har jag i dag förberett genom att hänga upp stjärnor, plockat fram stakar, bytt till julgardiner, satt fram juldukar och annat småkrafs som hör till.

Tänk att jag, som tidigare varit en extrem julhatare, numera ser fram emot att få det lite juligt. Förut var julen alltid förknippad med en fruktansvärd ångest för mig. Och ju tidigare folk runt omkring mig tog upp ämnet jul, desto längre varade ångestklumpen i magen.

Tack och lov är den tiden förbi. Nu behöver jag inte längre anpassa mig till alla andra. Nu får jag äntligen ha julen på mitt sätt, med mina traditioner. Och tänka sig, då kan julen vara väldigt mysig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Och tänka sig, min nedräkning har startat. 23 dagar kvar, sedan är jag hos er. Jag längtar! Kram!
//B

tigrus sa...

Att det är så få dagar kvar! Fasen vad mysigt det ska bli!