lördag 18 december 2010

TV-sport och viktnedgång

Jag tror faktiskt att det är fysiskt möjligt att gå ner i vikt genom att utöva sport från TV-soffan. När jag nyss tittade på EM-semifinalen i handboll mellan Sverige och Rumänien så var jag nog nästan lika svettig som spelarna på planen. Det blev ett enormt hoppande upp och ner i soffan och en massa skrikande. Helt klart finns det alltså risk för träningsvärk, även för mig som åskådare.
Så jag börjar allvarligt fundera på om inte TV-handboll skulle kunna funka som bantningsmetod.

I vår, inför beach 2011 kan ni ju kolla huruvida jag följt metoden, eller ej.



Hurra för Sverige! Vilken grym match! Fatta att det är dags för EM-final i morgon!
Torstensson och Grubbström: Ni är mina hjältinnor!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag fattar ännu inte hur jag kunde glömma...! Nåja, jag fick ju lägenheten städad, grönsakerna inhandlade och maten lagad. Så småningom även ölen uppdrucken, så nu behöver inte den bli gammal över julhelgen. ;)
Huvudsaken att jag inte glömmer finalen i morgon, när än den börjar. Eller... jag menar idag! Inser att timman nog är slagen för sängen... Snart är det Birgitdagen!! ;)
//Totalt anonym

tigrus sa...

Kära anonym! Snart är det en viktig händelse som kommer att förändra hela ditt liv - Birgitdagen!:-)

Förlåt för väckningen i morse.

Anonym sa...

Ingen fara med väckningen. Det är (nästan) alltid trevligt att prata med dig. ;) Sen kanske jag inte alltid är helt med i samtalet, minns inte alls vad vi pratade om i morse.
//Lika anonym fortfarande