torsdag 4 augusti 2011

Det man inte vet...

Det händer att våra husdjur släpar in djur, såsom fågel, mus och ödla, men även andra djur lyckas ibland ta sig in, på aning mystiskt sätt enligt min mening. Förra året när min fru ställde sig i duschen märkte hon en padda i hörnet. Svårt att förstå hur den kommit in eftersom våra djur inte skulle kunna tänka sig att ta en padda i munnen. Dessutom måste den ha klättrat upp för brotrappan, alternativt hoppat upp på altanen och traskat omkring i huset innan den tagit sig in i badrummet.

I natt vaknade vi av att både hundarna och katterna började härja i vardagsrummet. När vi steg upp såg vi en fladdermus panikartat flaxa omkring. Vi öppnade altandörren på vid gavel, men det tog en bra stund innan den tillslut lyckades hitta ut. Jag förstår inte alls hur och när den tagit sig in. Jag förstår inte heller hur paddan hamnade in duschen, men man ska kanske inte förstå allt.

3 kommentarer:

Broder sa...

Så de blev inget nytt husdjur alltså, annars förstår jag dom djuren som tar sig in till er för om man är husdjur hos er lever man ju rätt så bra ja menar man får grädde på maten och blötmat får man ju också så jag är förundrad att ej fler djur har försökt bosätta sig hos er.

tigrus sa...

Haha, javisst skulle dom ha det bra, men matkontot till djuren är tillräckligt högt redan nu.

Broder sa...

kan tänka mig de