fredag 3 februari 2012

Teknikens under

På tal om teknik som krånglar (det jag igår skrev om AC-adaptern) kan jag meddela att för ett par veckor sedan slutade både blu-ray och dvd-spelaren att fungera inom loppet av en timme. Teknik är ju alldeles fantastisk när den fungerar, men jag kan drivas till vansinne när den inte gör det! Det är tur att jag kör på devisen "jag kan själv" när det gäller sådan typ av elektronik och lyckades faktiskt reparera båda två när jag väl tog tag i det.

Ps. Min mormor förde väderdagbok. Inget ovanligt för människor ur hennes generation, men väl så smart. För det är sannerligen rätt roligt att kunna gå tillbaks till tidigare år och läsa hur det såg ut just då, den dagen. Jag tänker ta det vidare och från och med nu avsluta alla inlägg med lite väderdata. Eftersom jag ändå tjatar så mycket om vädret tänkte jag "varför inte, liksom?"                                                                                                 

Vädernotering: Minus 23 grader och strålande sol.




2 kommentarer:

Broder sa...

de va ju roligt att höra att du kunde fixa till båda spelarna så dom funkar, så man slipper en vansinnig tiger för de vill man ha så lite som möjligt av.
Puss å kram / Broder

tigrus sa...

Vansinniga tigrar kan vara livsfarliga;)