torsdag 26 mars 2009

Städryck del 2

Denna dag har varit i vårstädningens anda. Två personer har städat ett mindre hus, i fyra timmar totalt. Vissa kan då få för sig att jag har smutsigt hemma och att jag sällan städar. Så är absolut inte fallet.

Jag gillar att ha städat och tycker om bra ordning i hemmet. Dock drar jag inte fram spisen, kylen och frysen vid varje städtillfälle. Kanske går det ett tag innan jag dammtorkar varje list, tavelram och andra saker som står framme. Inte heller är jag alltför uppmärksam på huruvida husspindlarna har vävt små fina nät i hörnen av fönstren elller ej.

Men i dag har allt detta gjorts. Plus en massa andra saker i förbifarten. Hurra vad jag är bra!

När jag nu tråkigt beskrivit städandets fas, reflekterar jag genast över att inte så många blogginlägg gjorts av mig sedan jag återupptog detta bloggande. En grov uppskattning på 10 inlägg, varav två handlar om städande, borde innebära att 20 % handlar om detta extremt fascinerande ämne.

Jag borde nog byta namn på bloggen till; Ytterligare en (STÄD)dag...

Inga kommentarer: