onsdag 1 april 2009

Dålig uppdatering

Det är värst vad jag är dålig på att uppdatera bloggen för tillfället. Självklart finns det en mängd ursäkter till det, eller snarare spaningar angående det hela.

Visst skulle jag kunna säga att jag inte har så mycket att komma med, men det är att fara med osanning. Jag har enormt många reflektioner att göra, angående mitt liv och världen i det stora hela. Men på något sätt blir jag nästan mättad av att läsa alla bloggar jag själv följer.

Jag tycker mycket om att läsa om andras vardag och tankar, men ibland blir jag så trött på den enorma självupptagenheten och räds att även jag ska sälla mig till den skaran.

Å andra sidan är en blogg ungefär som en dagbok och hur självupptaget skrivs det inte i sådana? Det SKA vara en orgie i självupptagenhet och ett vältrande i sina egna tankar och känslor.

Kanske är det bara så att jag för tillfället inte har modet och självförtroendet att låta mina egna tankar, åsikter och känslor få ta utrymme i cyberrymden. Märk väl, bara det är en betraktelse i sig.

Eventuellt gör jag det enkelt för mig och säger att jag helt sonika har viktigare saker för mig än att låta mitt liv levas genom bloggen.

Just nu är det underbara vårvinterdagar, som jag försöker ta vara på genom att att vistas utomhus, skida med hundarna och njuta av den värmande vårsolen.

Snart återkommer jag här. Med en sjuhelvetes massa mörker och förhoppningsvis en gnutta ljus. En del extraordinära betraktelser ska jag nog också lyckas få till.

Väl mött!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror att du är en människa som har många tankar och känslor som gömmmer sig under ytan. Att inte vräka ur sig allt,vända ut och in på tankarna i offentlighetens ljus det första du gör, det är bara ett stort plus. Respect :)

tigrus sa...

Indeed and amen to that!