torsdag 3 september 2009

Kattattack

Hård start på morgonen. En okänd gråhund kom till vår tomt och var på väg att äta upp en av katterna. Hunden var utrustad med både sändare och telefonnummer, så jag ringde till ägaren. När jag berättade att hans hund gått på min ena katt och att han vägrar gå härifrån, fick jag till svar "Jag ska testa att vissla på honom..."

Ingen ursäkt, eller en oro från hans sida. Sådan attityd gör mig förbannad! Jag har all förståelse över att hundar kan förirra sig och försöker gå på andra djur, men som ägare har man ansvar, och en ursäkt kunde i alla vara på sin plats.

Nu sitter jag med en chockskadad katt som jag ska försöka känna på lite mer, bara hon lugnar ner sig. Måste vi till veterinären vet jag vem som får stå för kostnaderna.

1 kommentar:

Yris sa...

WHAT?!!Satan vad förbannad jag hade blivit! Tala om oansvarstlös att inte ens be om ursäkt. Hoppas det gick bra med kissemissen.

Kramar