måndag 12 oktober 2009

skruva/fixa/trixa


Nu var det återigen ett tag sedan jag skrev. Min tid har mestadels spenderats vid pianot. Det känns enormt roligt att ha det hemma nu. Förutom det har jag försökt hitta bra inställningar till ljudkort och cubase.

När jag inte suttit i musikrummet har jag lyckats snappa upp vem som fått litteraturpriset, (fan, ännu en författare jag inte läst något av.) och så har vi suttit uppe på en tallhed i snålblåst, grillat och avsmakat årets blossaglögg. Det får bli den snabba sammanfattningen.

Nyss har jag suttit och bråkat med det externa ljudkortet. Och eftersom jag inte tycker så mycket om att bråka, kändes det som ett bra drag med paus och lite bloggande istället. Varför kan inte saker och ting bara fungera rakt av? Varför måste jag alltid skruva/fixa/trixa för att få ordning på dessa ting? På tal om det så har självklart min bas dött också. Eller dött och dött, en lödning har lossnat - och gissa vem som inte har en lödpenna hemma?

Nä, nu ska jag sätta mig vid pianot och försöka bli på lite bättre humör.

Peace!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men ni har i alla fall en fungerande router. ;)
/Birgit

tigrus sa...

Haha, det har vi förvisso - tack vare en underbar människa. Jag känner henne mycket väl;-)