onsdag 15 september 2010

Rumpnissarna regerar


Det är ju vansinnigt så dålig jag är på att uppdatera! Jag är en usel usel människa, som förhoppningsvis ska kunna bli lite bättre.

Om några dagar är det dags för val. Alliansen leder, och jag vet inte om jag orkar med en till mandatperiod med dessa självgoda översittare, som med alltför snabb fart demonterar det som finns kvar av vår välfärd. Jag ska i alla fall göra vad jag kan för att stoppa det.

I skogen är det trattkantareller som gäller. Det verkar som att jag och älgarna tävlar med varandra om vem som ska hinna först till dessa läckerheter. Just nu är det hyfsat jämnt.

För övrigt är jag trött. Trött, trött trött. Det är den här årstidens fel. Jag undrar varför den vill mig så illa. Vad har jag gjort mot hösten för att den ska behandla mig så?

Ingen kan säga det bättre än rumpnissarna; "Voffor gör di på detta viset?"



De underbara rumpnissarna

Inga kommentarer: