tisdag 18 januari 2011

Egogubbar

När jag skjutsade mor till en mack idag, släppte jag av henne och ställde mig sedan på anvisad parkeringsplats för att inte stå i vägen för andra. I väntan på att hon handlat klart spanade jag på andra bilar och bilister.

Bilen som kom efter mig ställde sig vid serviceplatsen där vatten och luft finns och gick sedan in i butiken. Han skulle alltså inte vare sig rengöra rutor eller fylla luft i däcken.

Den andra bilen som kom stannade precis framför entrén vid tankautomaterna och gick sedan raka vägen in i butiken. När tredje bilen kom, som faktiskt skulle tanka, stod den andra bilen i vägen, vilket medförde att den tredje då fick backa, köra till andra sidan och sedan backa igen för att hamna rätt med tanklocket.

Den fjärde bilen som anlände skulle fylla på luft i däcken, men eftersom luftslangen är väggfast vid serviceplatsen, där den första bilen ställt sig, fick han alltså lov att vänta till den bilisten kommit ut och kört i väg med sin bil.


Tänk så mycket smidigare allt hade varit om dessa människor tänkt till lite, ett steg längre - att det faktiskt existerar andra människor i världen än dem själva.

Jag antar att det är dessa personer som inte använder färdriktningsvisare i rondeller för att hjälpa andra bilister i trafiken. De är garanterat också dessa människor som tycker att det är helt okej att tränga sig före i köer. De är nog dessa som tycker att världen tillhör dem och att alla andra människor finns till för deras skull.


Möjligtvis är jag lite gnällig och känner ett sting av irritation i dag.

2 kommentarer:

Savannah / Sanne sa...

Jag tycker inte du är grinig!!
Du har så rätt så i din beskrivning av att vissa människor inte tänker! 10p! :)

tigrus sa...

Ja, varför finns det så många människor som inte tänker?