torsdag 6 januari 2011

Gästfritt


I förrgår skjutsade jag den sista gästen till flyget. Innan dess har vi haft folk hos oss sedan en vecka innan jul. Det har varit enormt trevligt, men det tar också på att hela tiden ha fullt hus, särskilt när man i vanliga fall behöver rätt mycket ensamtid.

Samtidigt kan jag inte låta bli att le. Släkt och vänner ser det som en naturlig samlingspunkt kring mig vid juletid. Det scenariot skulle jag skrattat åt för några år sedan. Man ska aldrig sluta att förvånas.

Inga direkta nyårslöften har jag gett. Ska försöka med samma sak jag försökt med de senaste åren, nämligen att vara snäll mot mig själv och enbart umgås med människor jag mår bra av. Jag blir bättre och bättre på det, men behöver definitivt fortsätta jobba på det.


Nu när alla gäster gett sig av ska jag vila, vila och vila lite till. Jag ser fram emot att lägga pussel, slötitta på film och ta långa sköna hundpromenader.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Apropå att vila... somnade till skidorna idag. Den här ledigheten har tagit på krafterna. Jag fattar inte hur jag ska kunna ta mig till jobbet i morgon...
//B

tigrus sa...

Tur att du bara har EN
dag att jobba innan ledighet...