tisdag 26 juli 2011

Kantarellmacka och ormmöte

Jag tog med mig kamera, svampkniv och en papperspåse för att se vad skogen hade att erbjuda denna förmiddag. Utdelningen gjorde att det blev blåbärsgröt och kantarellmacka till lunch. Tänk att bara kunna gå ut i skogen och plocka det man vill ha. Fasen vad vi i Sverige är privilegierade som har allemansrätten.
Sånt här bör man inte stoppa i sig, men vackert är det!


















Eftermiddagspromenaden resulterade i ett lite för nära huggormsmöte. Både jag och hunden var bara en knapp decimeter från att trampa på den. Ormar är vackra och fascinerande, bara mina hundar slipper deras tänder.
Den här filuren var nära att bli trampad på.

2 kommentarer:

Broder sa...

Nu blev jag lite ledsen i ögat jag vill ju också ha en kantarellmacka

tigrus sa...

Stackars dig då;)