onsdag 6 juli 2011

Smärtsamt altanfixande

Jag stapplar omkring som en 90-åring, med värk. Orsak: Fixande och trixande med altanen.

Jag glömmer så lätt bort tid och rum, att jobba i bra ställningar och ta pauser emellanåt. I går, tidig förmiddag, började jag och höll på konstant till 14-tiden, då min fru kom hem. Efter en pratstund och vattenpaus fortsatte jag arbetet. Altanen blev till slut färdig, men självklart fanns det andra saker som behövde göras, till exempel att rensa ogräs. En vettig människa hade väntat någon dag med detta, men uppenbarligen inte jag.

VM-fotbollen började vid 18-snåret och då slutade jag för dagen och satte mig i soffan. Eftersom jag har ett krånglande bäcken var det sedan enormt problematiskt att stiga upp ur soffan. Det smärtade så grymt, och jag bannade mig själv för att jag ibland blir så inne i saker att jag helt glömmer bort förnuftet.

Ibland borde jag tänka efter före...

Inga kommentarer: