onsdag 11 april 2012

Dimma ute och dis inom

Jag vaknade fyra i morse av en otäck dröm och kunde inte somna om förrän vid fem. Mäkta förvånad blev jag när jag nästa gång vakande och märkte att klockan var halv tio. Wow, det är ju nästan att sova bort hela förmiddagen. Åh, vad jag behövde det! Dock kände jag  mig inte så sprudlande pigg när jag tittade ut...och knappt såg ut överhuvudtaget. En tjockflytande grå massa över hela himlen.

Efter en snabb morgonpromenad med hundarna i otäck dimma kröp jag återigen ner under täcket. Startade SVT Play och tittade på en bra DOX-dokumentär som jag missade i går.

Jag befinner mig fortfarande under täcket och här vill jag stanna hela dagen. Eller åtminstone tills det går att skönja en himmel.

2 kommentarer:

Helena sa...

Det låter lite likt min natt faktiskt.. konstiga drömmar och diffusa förnimmelser av det lite otäcka slaget. Hmm.. lite oknytt i farten som jäklas kanske.. brr.. hoppas du får sova gott inatt istället. Det ska iaf JAG göra :-)

tigrus sa...

Ja, det är så enormt otäckt när man vaknar och knappt vågar vara vaken för att den otäcka känslan är kvar.

Jag hoppas verkligen att jag sover bättre i natt. Då får vi båda en god natts sömn:)