måndag 7 maj 2012

Att försöka hålla sig till sjukplanen

Det är superhärligt väder i dag och jag vill bara ut och fixa på gården. Kratta, rensa och plocka. Kanske till och med klyva lite ved. Avsluta dagsverket med en grillad middag ute på altanen. Men istället ligger jag orkeslös och snörvlande i sängen. Inte kan jag tuta i luren heller och jag som verkligen behöver öva till spelningen. Hundarna skulle dessutom behöva en rejäl promenad. De tycker att jag är extremt tråkig för tillfället. Förbannade förkylning vad den ställer till det! Jag har liksom inte tid att vara sjuk nu.

Min plan är i alla fall att jag verkligen ska försöka tillåta mig att vara sjuk, åtminstone en dag till. Inte göra som jag brukar, det vill säga proppa i mig febernedsättande och lura mig själv att jag är pigg, för det brukar inte funka så bra i längden. Vårstöket på gården är det faktiskt ingen panik med det. Och jag kommer att hinna sätta alla saker till spelningen bara jag övar intensivt nån dag efter att jag blivit frisk. Inte går det heller någon nöd på hundarna. De klarar sig gott med ett par kortare turer några dagar. Åtminstone försöker jag intala mig själv allt det här. Stick to the plan, stick to the plan...

2 kommentarer:

Helena sa...

Hoppas du kryat på dig nu då :-)

Ehrm.. det där koögat förresten.. lät inte så gott faktiskt. Jag har provat att äta komage en gång. DET var läskigt. Tillagat av en kines som jag jobbade hos en gång. Inte gott och såg VIDRIGT ut!

tigrus sa...

@Helena: Jag är nästan frisk, så pass att jag orkar laga mat och tuta i luren åtminstone.

Det där koögat smakade nog mest som ett stort fiskägg, haha.
Rätt mycket TILLAGAD inälvsmat har det blivit, oftast utrikes och jag tycker faktiskt att det mesta har smakat utsökt:)