söndag 6 maj 2012

Universums jävlighet och 14 frågor med svar

I går vaknade jag upp med en grym förkylning. Ute var det vitt på backen - hallå det är maj! Lysröret till akvariet ville inte fungera. Missljud på bilen. Ett telenät som inte fungerade när jag behövde få kontakt med omvärlden. Allt detta gjorde att jag på väg till repet nästan började gråta. Ibland behövs det inte så mycket för att känna att hela universum är emot en. Men efter repet kände jag mig, trots feber halsont och nästäppa, rätt så uppfylld. Det är ju ett sånt fantastiskt gäng jag fått äran att lira med.

I dag är det lika förkylt, men jag får tack och lov ligga i sängen hela dagen. Det enda ansträngande jag tänker göra är att komma med en lista. Här kommer 14 frågor och svar.


1. Vad är du bäst respektive sämst på?
Jag är bäst på att improvisera i köket och sämst på (för tillfället) tålamod
2. Vilken superhjälte skulle du vilja vara?
Stålmannen kanske, mest för att jag skulle vilja kunna flyga.
3. Har du slagit dig riktigt illa någon gång? Brutit ben?
Jag klantar mig hela tiden och är mest tacksam om jag lyckas att INTE bryta något.
4. Vad är det äckligaste du ätit? Vad skulle få dig att äta det igen?
Kanske ett rått koöga. Ett vad vi gjorde på en biologilektion i sjuan. Jag är inte så svårövertalad eller kräsmagad, så det skulle nog inte krävas så mycket.
5. Vad väljer du om du bara får välja över- eller underläpp. Motivera!
Överläpp. Lättare att ha snusen där.
6. Var sover du bäst?
I sängen, med min fru och alla djur.
7. Finns det någon hobby du skulle vilja testa?
Hm, det skulle ju vara så roligt med fallskärmshopp.
8. Hur många par skor äger du?
Jag har inte räknat och orkar inte göra det nu heller. Tror att det kanske kan vara ett tjugotal.
9. Vad köper du om jag ger dig en femhundring precis nu?
Nässpray, halstabletter och Ipren.
10. Vad är du i hemlighet rädd för?
Hård blåst. Låter kanske konstigt, men jag tycker att det är lite otäckt.
11. Vilken stad skulle du vilja besöka?
New York. Det känns som att den staden går att utforska i all evighet.
12. Vad är ditt bästa husmorsknep?
Om man inte vet vad man ska prova så brukar ättika vara svaret.
13. Vad var det senaste du sjöng på?
Jag tror inte att jag har nytta på något sedan hockeymatchen igår kväll. Nationalsången alltså.
14. Är det något du tycker att evolutionen berövat dig?
Alltså, glömdes det helt bort att jag behöver lite stadga i lederna?

Inga kommentarer: