tisdag 10 juli 2012

Vi hade i alla fall tur med vädret

Jag var kall och stel om händerna och hade dålig medhörning, men i övrigt blev det en rätt bra spelning. När sista ackordet klingade ut blåste det upp rejält så den vädermässiga tajmingen kunde knappast varit bättre. Hyfsat med folk och fantastiskt roligt att mor med väninna kom och lyssnade. Mor verkar dessutom ha blivit ett riktigt fan av den här konstellationen, jag som inte ens trodde att hon skulle gilla den typen av musik.

Extra! Extra! (eller hur lokaltidningarna nu skulle sätta rubriken) Tidigare i morse kom grannen förbi och berättade att hon sett två björnar i skidbacken, vilket bara är några hundra meter från oss. Genast steg pulsen en aning då jag minns mitt eget björnmöte förra året.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Din mor har blivit "psykelisk", som man brukar säga haha ;)
/M

tigrus sa...

Men nu kom grisa' över berge'! (som man bruk' säg')

Broder sa...

två björnar i backen, nu vet ja inte om jag vågar komma ner till er

tigrus sa...

Det kunde ju ha varit tre;)