tisdag 14 maj 2013

Vanmakt

Alltså detta med att hantera en människa som alltid agerar i affekt och slänger ur sig de mest elaka och sårande sakerna är fan inte lätt! Jag biter mig i tungan för att inte själv sjunka till samma låga nivå. Egentligen vill jag vräka ur mig allt jag burit på under alla dessa år, både som barn och vuxen. Jag vill ta upp alla lögner och svek, all fysisk och psykisk misshandel, alla galenskaper ett barn inte ska behöva uppleva, alla fruktansvärt sårande saker en vuxen inte ska behöva höra. Men jag säger inget för det kommer inte att föra oss framåt. Inte för att något verkar kunna föra oss framåt för tillfället. Jag känner sådan ilska, men även sorg och trötthet över att jag gång på gång hoppas, men att det alltid slutar i kaos.

2 kommentarer:

Helena sa...

Man hoppas ju jämt.. HELA tiden... men en dag ger man bara upp :-(

Jag jobbar på min egen förändring istället och har stängt dörren till alla sådana... Familj eller ej. Ibland måste man få jobba för sin egen överlevnad! Kram på Dig

tigrus sa...

Jo, i såna här fall är det ju tyvärr hoppet som tar musten ur en. Det känns som en lång process innan dörren kan stängas helt, men jag förstår precis vad du menar med att jobba för sin egen överlevnad...
Kram tillbaks.