måndag 13 maj 2013

Vårskriket

Jaha ja, nu var det ungefär två månader sedan jag skrev något i bloggen. Ju längre uppehåll desto svårare att komma igång. Dock är planen att det ska bli mer frekvent. Hur ska jag annars minnas vad som sker i livet?

Min energi kom i takt med ljuset. Det är vår nu och det märks lika mycket på mig som i naturen. Marken vaknar till liv. Fåglarna kvittrar. Gräsmattan håller på att bli grön. Vår omplaceringskatt Silly som inte fick vara ute i somras har nu blivit värsta utekatten. Och störst av allt - jag har haft en hejdundrande energi och grejat på som en tokig! Målat, snickrat, borrat, byggt, krattat, röjt, grävt...
Bara nämn något och jag lovar att jag gjort det.
Som kronan på verket har dessutom årets första dopp i sjön bockats av.

Det är vår nu och jäklar vad mycket lättare det är att leva!

2 kommentarer:

Helena sa...

Det låter ju som att du har fyllt din tid med riktigt trevliga saker.. och den där energin verkar fördubblas när man får göra sådant däringa "hemmajox" :-)

tigrus sa...

Ja, det har varit trevligt att greja och nice med projekt där man kan njuta av resultaten:-)