onsdag 8 april 2009

Pensionär

Om jag skulle göra ett test om hur mycket pensionär jag är, torde det skrika 70-åring om mig. Som exempel kan vi ta att jag nyss suttit och sett på Go´kväll. På radio lyssnar jag i princip bara på P1 och P4 - det sistnämnda där det mest ringer in gamla tanter som vill gratulera sina barnbarn. Gärna köper jag Allers, enbart för att korsordsbilagan är så bra (och så kan man ju även titta till recepten och husmorstipsen). Dessutom verkar även min fysiska kropp tycka att den börjar komma upp i åren. Kan inte minnas när jag vaknade en morgon utan minsta krämpa.

Det som skulle kunna tala emot pensionärsstämpeln är att jag fortfarande använder könsord i mina svordomar, ibland sitter i badtunnan hela natten, till klockan 9 på morgonen. Dricker kaffe på fat gör jag inte heller, ha!

Inga kommentarer: