onsdag 15 april 2009

Vår del 2, och utbrytardrottningen

I dag fick hundarna vara en stund i hundgården. De är absolut inga hundgårdshundar, men verkar tycka att det är roligt därinne, de få gånger de vistas där.

Medan jag höll på att göra i ordning en trehjuling hade jag full koll på deras stojande - trodde jag! Plötsligt började den yngre av dem att gnälla lite och när jag gick dit märkte jag att hon var ensam i hundgården. Jag gjorde en snabbkoll och kunde för mitt liv inte förstå hur den andra tagit sig ut. Inte såg jag henne heller någonstans. Snopet fick jag gå in med den yngre och den äldre kom faktiskt strax efter och var hur glad som helst.

Efter en mer noggrann kontroll såg jag var utbrytardrottningen hittat ut. En genommurken björk hade gett vika och då var det tydligen bara att tränga sig genom stängslet.

Egentligen ska jag tacka den lilla utbrytaren för det hela, eftersom det i morgon kommer en Siberian Husky som ska bo i hundgården under en månads tid. Det skulle inte kännas särskilt roligt om det första han gjorde var att rymma.

Förutom lite småfix med hundgården och genomgång av trehjulingen, har jag även hunnit med att skrubba badtunnan. Det vittnar verkligen om att våren är här. Dessutom hade jag shorts på mig. Ok, kanske var det inte riktigt shortsvärme ute, men ett ack så praktiskt plagg är det.

Om några dagar är det dags att bada tunna.
Jag välkomnar dig vår.

Inga kommentarer: