måndag 4 maj 2009

Soffköp

Tänk att man en dag åker ut för att shoppa lite småsaker och kommer hem med (eller i alla fall beställer) en drömsoffa och ett väldigt snyggt rumsbord. Tack Boom!

Det innebär att renoveringen av sovrummet får vänta och att det istället blir ett ryck med vardagsrummet. Fast att slänga upp några våder tapet ska kunna fixas rätt enkelt, bara det nedrans elementet går att montera ner.

Sedan hur vi ska lyckas med konststycket att få ut den hysteriskt tunga bäddsoffan blir ett annat bekymmer. Det krävdes mycket svett, svordomar och muskler att överhuvudtaget få in åbäket.


Vilka I-landsproblem, stackars mig!

3 kommentarer:

petrus sa...

Jag kan bara ge dig ett tips, gör som en kompis till mig gjorde bjud in "släkt o vänner" till tapetparty där man har det trevligt mens man sammtidigt får det tapetserat i hemmet.

och det där med bäddsoffan jag kan ju hjälpa till jag ska ju ändå ner till er för att kapa några tallar men det beror ju på när ni får den nya soffan.

tigrus sa...

Den nya soffan kommer om ca en vecka, men det löser sig nog. Om inte annat kan den gamla få bli brasved:-D

umetjej-77 sa...

och vad ska ni göra med den gamla soffan?