tisdag 26 maj 2009

Tekniska prylar som går sönder

Varför är det så att det alltid är flera tekniska apparater som går sönder samtidigt? Facit för de senaste veckorna är; två bärbara datorer, en router, och nu senast, min gitarr/basförstärkare.

Jag som precis kommit igång med basspelandet igen - fan! Hann bara spela ett par timmar i går innan den började brusa och leva om något alldeles kopiöst. Okej, jag kan förstå den eftersom den har cirka sexton år på nacken, och det var inte precis den dyraste av modeller, men ändå. Varför precis nu? När allt annat går sönder?

Dessutom måste jag nog köpa en ny mobiltelefon igen. Jag råkade bada med den för ett par dagar sedan och efter det är den inte sig lik. Jag har en tendens att bada med mobiler. Inte så smart, jag vet. Men jag har börjat acceptera faktum att det går en mobiltelefon per år för mig.

Vissa saker går liksom bara inte att ändra på...

2 kommentarer:

umetjej-77 sa...

Bättre bada med mobilen än att tappa den i toaletten. Men brukar inte du bada utan kläder?!

tigrus sa...

Det är ju det som är problemet. När jag glömmer kläder på hamnar även dyrbara saker i vattnet:-)