fredag 30 april 2010

Störiga försäljare

Vissa försäljare kan få mig att inte vilja handla alls utan bara gå ut från butiken. När jag för några dagar sedan skulle köpa en kamera, kom en försäljare fram till mig och sa "jag har den perfekta kameran till dig" Jag blev väldigt irriterad över hans attityd. Han hade inte en aning om vilka behov jag hade. Faktiskt sa jag lite ironiskt till honom "jasså det har du, du vet alltså precis vem jag är, vad jag behöver och vad jag ska ha kameran till?" Trodde att han skulle lugna sig lite, men han bara fortsatte att mala på om vilken suverän kamera han hade som skulle passa mig perfekt.

Jag borde ha gått ut då, eller sagt att jag ville prata med en annan försäljare. Men det är sådant jag tyvärr inte gör. 

Dagen innan hade jag varit inne i just den butiken, pratat med en vettig försäljare och blivit väldigt sugen på en specifik kamera som det bara fanns ett exemplar kvar av. Just det gjorde att jag ändå handlade av den extremt korkade försäljaren.  Men det blev en helt annan kamera än den han föreslog. En kamera som passar mig perfekt.

2 kommentarer:

Yris sa...

Hahahahah.....du....det är så grymt likt dig att säga/göra en sådan sak.
Men jag håller med dig, finns inget mera enerverande än just säljare som tror sig veta vad just jag är ute efer. Antar att jag får se kameran på bröllopet? Vem är det som ska fota er? Nu menar jag inte själva bröllopsbilderna, utan under festen?

Kramar

tigrus sa...

Vi har nog inte bestämt någon som är värdig att hålla i kameran, haha. Fast jag funderar på att köpa in lite engångskameror så kan flera fota saker som sker just i deras närhet.