tisdag 19 juni 2012

En analkande högtid

Det börjar närma sig midsommar och plötsligt kommer jag på mig själv att jag känner mig lite stressad inför den. Så var det aldrig förr, då var den bara en skön högtid där det skedde roliga saker och serverades god mat. Men nu tänker jag istället "herregud, hur ska jag hinna fixa allt?" Eventuellt är det så att jag blivit väldigt vuxen (kanske på tiden) för nu är det tydligen JAG som ska förbereda maten, fixa och dona och hur blir det med midsommarvädret, kommer det att gå att spela kubb och äta ute? Och måtte jag bara hinna fixa det som fixas skall.
                                  /vuxen klassiskt stressad midsommarfirare

2 kommentarer:

Helena sa...

Jag skiter i allt firande.. Jag ska äta jordgubbar hos morsan och halva familjen ska jobba så det blir mest att soooova!!! Supernajs :-D

Glad midsommar!

tigrus sa...

@Helena: Att äta är ju nästan som att fira;)Och behöver man sova är ju det vad som är viktigast.

Trevlig midsommar med eller utan firande!