söndag 10 juni 2012

Jag sysslar inte med åldersdiskriminering

Det var så fint att träffa själssyster! Underbart när vänskap består även när man inte ses så ofta. Vi fick tid att prata och jag fick tid med hennes underbara barn, en tvååring och en tremånadersknodd.

Jag har alltid hävdat att jag inte är ett dugg barnkär och jag hävdar det fortfarande. Det finns liksom inte i min världsbild att bli alldeles till mig när jag ser en barnvagn. Däremot finns det en massa barn i min omgivning som jag störtdiggar. Barn som jag har en relation till. Och de flesta barn brukar gilla mig. Kanske just för att jag inte gör så stor skillnad på barn eller vuxna. Jag är inte speciellt människokär, men de människor jag har in min närhet betyder allt. Då spelar det inte någon roll ifall den människan är trettiofem eller två.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men vad, jag som såg fram emot en liten Emmielou o Aske, blir det inget med det nu då? Haha ;)
/M

tigrus sa...

Nja, då får du nog se dig om efter en annan fru;)