fredag 15 juni 2012

En gammal höna

Grannarna är borta så jag tar hand om de djur som inte kunde hänga med, vilket innebär tre katter, en tupp, två hönor och en kanin. Det första som hände förra året när jag tog hand om deras djur var att kaninerna rymde från inhägnaden. Jag skrev visst om det här. I år fick jag höra att hönorna är gamla och det inte skulle vara alltför konstigt ifall någon dog. Så gissa min panik när jag igår tittade till dem och märkte att en höna lät jätterosslig och ynklig. Inte ville hon komma ut från redet heller. Det blev lite extra vakande över henne och jag drömde till och med mardrömmar under natten. I dag var jag nästan säker på att jag skulle finna henne stel och stilla och att jag skulle vara tvungen att ordna en begravningsplats. Men tack och lov verkar hon piggare i dag. Hon spatserar och pickar som vilken höna som helst. Måtte det bara hålla i sig. Det skulle nämligen vara väldigt skönt om det för en gångs skull bara kunde flyta på med djuren.

Inga kommentarer: