måndag 15 oktober 2012

Fortfarande

så existerar faktiskt denna blogg, även om det är över en månad sedan jag skrev något. Allt eftersom dagarna gått har det blivit ett större och större hinder att få ner något på pränt. Det har inte funnits någon motivation eller något driv att skriva och berätta, oavsett om det handlat om vardagsbestyr eller aktuella debatter.

Ärligt vet jag inte om det till nu har förändrats så mycket, men jag tog det som en utmaning när min vän "B" gav mig en rubrik att skriva efter. >>Fortfarande<<

Ja, vad ska jag skriva mer under den rubriken utöver att bloggen fortfarande existerar. Det är fortfarande lite väl orkeslöst i mitt liv. Inte så pass att jag inte blir upprörd över hendebatter och T-banerånare. Inte heller så mycket att jag inte kan känna glädje och värmas över fantastiska små liv som fötts i min närhet. Men ändå saknas en hel del driv och energi. Kanske lyckas jag finna den i skogen när jag plockar de sista svamparna för i år. Eller så dyker den upp vid fågelbordet. Vem vet, kanske finns den där när jag vaknar imorgon bitti. För jag har fortfarande hopp om att den dyker upp.

Men eftersom jag fortfarande har skrivkramp ropar jag på hjälp efter fler rubriker att skriva efter. Kom igen, hjälp mig nu!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart! Du har förgyllt min dag! :D
Nästa rubrik får bli "Under veckan ska jag..." ;-)
//B

tigrus sa...

Vad bra:) Eftersom jag är väldigt lydig så antar jag att det bara är att skriva, haha!

Helena sa...

Det verkar vara allmän skrivstiltje i hela bloggvärlden.. Tror alla har fullt upp med att kura och förbereda sig för vinter. Jaq och min hjärna fryser så jag bara... ORKAR knappt skriva (ba ibland.. haha...)

Hare fint o lycka till med skrividéerna :-)

tigrus sa...

När hjärnan fryser är det svårt att skriva;)

Ha det gott du med och tack!