tisdag 16 oktober 2012

Jädrar i min låda, vad var det som hände?!

Från att ha känt att sängläge är det bästa läget till att ha storstädat både akvariet och musikrummet. Jag är mäkta imponerad över mig själv! Kanske var det inte så tokigt med lite snö på backen som gjorde allt ljusare. Det verkar åtminstone ha kickat igång mig. Och även om det bara är högst temporärt (ingen idé att hoppas på mirakel) och min kropp senare under dagen inte tycker att städrycket var särskilt klokt så har jag i alla fall fått en hel del gjort i dag.

Och på det sjunger vi alla i kör: (det går även att sluta läsa här, för det skulle jag ha gjort) 

Nej se det snöar,
nej se det snöar, 
det var väl roligt. Hurra!
Nu blir det vinter, 
nu blir det vinter, 
som vi har önskat. Hurra!
Då ta vi kälkarna fram, 
och vantarna på.
Och sen vi åka i backen, 
hej vad det ska gå!



7 kommentarer:

Anonym sa...

Nu var det verkligen inget fel på frekvensen på uppdatering av bloggen. ;-) Tack! Jag lovar att komma med fler rubriker om ingen annan vill hjälpa till. :-D
/B

tigrus sa...

Ibland händer det!

Anonym sa...

Och jag glömde ju säga att snö känns verkligen avlägset. Ibland glömmer jag totalt bort vilka skillnader det är mellan norr och söder... Men snöns fördel är verkligen ljuset det ger. Saknar det ofta här, för regnet är verkligen inte att föredra på vintern.
/B

tigrus sa...

En kort period med mycket snö skulle vara det ultimata, men jag vet inte riktigt vart man skulle bo för att få det så perfekt.

Anonym sa...

Nä, man skulle förmodligen behöva flytta rätt ofta för att ha det så. ;-)
Nytt rubrikförslag: "Så fantastiskt"
//B

Anonym sa...

Jag tycker att ett inlägg med titeln; "igår, idag och kanske imorgon" skulle vara spännande! ("kanske" för att jag vet hur lite du gillar att planera in saker ;) )
Kul att du orkar vara här och du vet att det fanns en syster på andra sidan berget som var lika lamslagen som du av det vita! Puss på!
/lilla S

tigrus sa...

B: Tackar som tusan för den rubriken, eller inte!

lilla s: Haha, jag som älskar att planera;-) Brutalt för själen var det vita på backen. Nu hoppas jag på att det håller sig bort länge länge. Puss!