torsdag 13 december 2012

Bullbaket som gick åt h-vete.

Ibland blir jag så less på mig själv - som när jag för en stund sedan var i färd med att baka vanliga hederliga kanelbullar. Till första plåten använde jag mig av en kanel/sockerblandning jag hade kvar av sedan tidigare. Dock kändes det inte tillräckligt, varav jag vräkte på mer av både socker och kanel. Jag kände mig nöjd när jag rullade ihop degen, som var alldeles perfekt smidig och luftig. När jag sedan även i princip var klar med den andra plåten började det kännas som att något var fel. Jag fullkomligt vräkte på kanel, men saknade den fantastiska doften och det var då jag tittade närmare på burken och läste cayennepeppar!
               Nog för att jag gillar att experimentera i köket, men kombinationen av socker och väldigt mycket cayennepeppar i bullar kändes inte alltför lockande. Det var bara att slänga skiten, städa undan i vredesmod och hoppas på bättre tider.

4 kommentarer:

Broder sa...

om inte annat hade de blivit bullar med rejält sting =)

tigrus sa...

Mm, men inte riktigt vad jag hade tänkt mig. Nu är dock en ny sats på gång och KANELBURKEN framplockad!

Helena sa...

Ähmäh vaffaaan!! Maken till otur :-( Bullar är ju nästan heliga ju *skrattar*

Men de kanske var otroligt.. Fina? Jag gjorde nåt liknande med en vanil & chokladsås som jag hedde... BAKPULVER i istället för vaniljsocker. Det var ingen hit heller...

tigrus sa...

@Helena: Åh, stackare vilken miss med bakpulver! Det kan INTE ha varit en särskilt smaskig kombo...