lördag 8 december 2012

Rök

På ungefär ett år har vi inte köpt kött till detta hushåll (förutom fisk och skaldjur). Det har inte varit någon större omställning eftersom jag ändå mest lagar vegetariskt. Dock finns det några saker jag saknat, i synnerhet bacon, det vill säga tills jag började använda Liquid Smoke som smaksättare.

Genom att finhacka champinjoner, fräsa på dem hårt med MYCKET salt, persilja och cayennepeppar och sedan tillsätta ett par droppar Liquid Smoke får man verkligen känslan av bacon, minus grisen. Helt suveränt.

Liquid Smoke is da shit! Och nej, jag är inte sponsrad, men har verkligen inte något emot om något vänligt företga skulle vilja skicka ett par flaskor.

2 kommentarer:

Broder sa...

jag kan också reckomendera detta, är som min syster en baconperson och när hon första gången bjöd mig på detta då blev jag fasst

tigrus sa...

Fint som snus är det!