onsdag 5 december 2012

Glögg

I kväll ska det smakas glögg tillsammans med en granne. Han kommer med glöggen och jag har tagit på mig att fixa lite saker att mumsa på. Får se vad jag lyckas ordna då kylen och skafferiet inte är alltför välfyllt, men någon variant på ädelostbollar med pepparkakskross ska jag åtminstone göra. Sedan bakade jag något slags medelhavsbröd för ett par dagar sedan - även det något jag tror kommer att funka tillsammans med glögg. Salta tillbehör är det som gäller för mig.

Ja, det är väl ungefär dagens planer, förutom att bylsa på mig en massa varma kläder när det är dags för en uppfriskande hundpromenad. Kylan är här ordentligt med en temperaturen mellan 14-19 minusgrader de senaste dagarna, men jag är i alla fall tacksam att det inte kommit mer snö än att man obehindrat kan ta sig fram i skogen.
Ett blåbär som vägrar ge upp.

Inga kommentarer: