tisdag 23 juni 2009

Bindor och serier


Dags för en uppdatering igen. Svårt att göra något spännande av det, när livet mest rullar på i en hygglig sommarlunk.

Den yngsta hunden har börjat löpa. De fantastiska tikskydd som finns på marknaden har hon lyckats överlista. Hon klarar ofta (när man inte är i samma rum som henne) att ta ut bindan ur skyddet. Svårt att göra annat än att skratta när hon är så smart. Eller så handlar det om att hon är sin mattes hund. Nä, jag tänker inte gå närmare in på hur illa jag och bindor passar ihop.

Solen har varit närvarande de sista dagarna, vilket har inneburit många turer ner till sjön, med bad för både mig och hundar - skönt!

Jag har haft en serietittarperiod. "Fringe", "Dollhouse" och "Harper's Island" har jag idogt tittat mig igenom. Och nu har andra säsongen av "True blood" börjat, vilket gör livet en aning roligare.

Min mor har hittat en karl, en redig sådan också. Det gör att hennes fokus har flyttats till honom istället för mig. Även det är ett lyft i tillvaron.


Nu har hundarna fått vila på maten, så det torde vara dags för en liten sjöpromenad. Mer spännande än så här är inte livet - till det yttre i alla fall...

Inga kommentarer: