onsdag 10 juni 2009

Skördetröska

Jaha, nu var det sisådär hundra år sedan jag skrev igen. Det är tydligen inte så lätt alla gånger.

En knapp vecka efter mitt förra inlägg hade jag ytterligare ett läkarbesök. Man skulle kunna tro att det börjat vara en favoritsysselsättning, men riktigt SÅ roligt är det inte. Jag satt med den doktorn i en och en halv timme. Gissa om jag var slut efteråt. Dessutom var det dagen innan min födelsedag, vilket gjorde att jag var ett extremt trött och slitet födelsedagsbarn under större delen av den dagen.

Några dagar senare var det dags för min mor att fylla år. Det firades med att hon fick komma ut till mig, andas lite lantluft, äta god mat och ha det allmänt bra.

Nu har jag haft ett par vilodagar. Känner mig trött och sliten. Det kan bero på en rätt hektisk tid i kombination med ny medicin. Vilodagar är dock något jag unnar mig. Ingen idé att kämpa emot för det resulterar enbart i sämre mående.

I morgon ska jag försöka kolla upp vad det är som gör att min bil låter som en skördetröska. Den har stått i ett par veckor nu, men nu måste jag ordna det. Min morbror ska få den stora äran att vara ett lyssnande öra. Han brukar ha koll på bilar.

Inga kommentarer: