tisdag 23 juni 2009

Träningstips


Just nu håller jag inte aktivt på med någon slags träning alls, inte ens någon korpfotboll i sommar. Dock blir det en del träning när man har draghundar. Till exempel ska det bli trehjuling för dem under sommaren och hösten. Då är det i och för sig inte jag som drar, men jag lär få arbeta hyfsat mycket ändå. Under vintern blir det skidåkning med de fyrbenta, och vis av erfarenhet från i vintras, vet jag att jag själv får träning så det heter duga!

Det som ändå tar på mest är att ha hus. Alltid är det något. Saker som ska flyttas, gräs som ska klippas, blommor som ska planteras, ogräs som ska rensas, altaner som ska byggas, träd som ska kapas, snö som ska skottas, ved som ska bäras - you name it! Många träningspass blir det.

Alltså har jag kommit fram till att jag inte alls behöver ha dåligt samvete för att jag inte går på gym eller liknande. Hela dagarna är ju som ett fyspass, eller åtminstone när jag känner för det.

Ta denna dag som exempel. När molnen hopade sig tyckte jag att det var dags för en joggingtur med ena hunden. Helt otränad (jag, inte hunden) sprang vi cirka 4 km i enormt högt tempo. Om det inte varit för hunden hade jag aldrig orkat peppa mig att springa så fort. Ett par dopp i sjön efter det och sedan började jag kapa de nedfällda tallarna vi har på tomten. Nämnas bör att jag använde en extremt slö elsåg. Det är träning som heter duga!

Ok, alla dagar ser inte ut på det här sättet, men nog får jag träning så det räcker.

Dagens träningstips är alltså; Bli husägare!

1 kommentar:

petrus sa...

jo nog vet jag att det är träning så det heter duga både att gå ut med hundar fälla träd och röja sly men får man göra de i kassjö så är jag nöjd för där är det så lätt att efter utfört arbete bara sitta ner och ta de lungt kanske ta en kall öl eller bättre upp en strawberry.
eller vad säger du syrran