lördag 27 juni 2009


Tre dagar av underbart fantastiskt superväder! De har alla tillbringats nere vid sjön med lite goda drinkar och många bad. I dag fick vi för oss att fiska lite. Så hipp som happ hade jag dragit upp en gädda som vi var tvungna att tillreda. Jag som inte ens tycker om sommargäddor. Men även om jag inte gillar att äta sommargädda har jag den filosofin att det man fiskar det tillreder man.
Behöver jag säga att gäddan smakade lika gott som vädret är vackert? My new name is Gäddai:-)


Nu är det dags för en tidig kväll. Det har varit några hårda dagar och svårt att inte bli trött i detta väder.

Men ack så skönt livet kan vara ibland! Ack så skönt livet är för tillfället!

4 kommentarer:

petrus sa...

tack för ännu en underbar helg i kassjö my home away from home, och jag håller med at det var tre underbara dagar och ser redan nu fram emot min nästa vistelse nere i kassjö den 11 juli då jag spår att det kommer bli überfint sommarväder.

du föresten jag håller med om att gäddan var väldigt go miss Gäddai

tigrus sa...

Tänk att gädda kan smaka så gott. Men det är klart, är det överlevnad så är det :-)

Yris sa...

Har aldrig ätit en gädda, men det vore onekligen en upplevelse av dess like ;-)
Däremot mumsade jag surströmming med min vän S.N i lördags och palt i måndags. Det slår det mesta i matväg = )

Nu packa lite badkläder och sen cykla upp med dottern till Umelagun, sonen är i Sthlm med faster.

Kram

tigrus sa...

Här finns det ju både det ena och andra djuret man kan mumsa på:-D

Bäst att passa på medan värmen är här, även om Umelagun känns lite överkurs för mig när vi har vår fina nudiststrand;-)