torsdag 10 december 2009

Klockan 7:15 började ena hunden skälla som en tokig mot fönstret. Denna tid brukar vi sova skönhetssömn, så jag blev enormt förvånad och ställde mig yrvaket upp för att kolla vad i fridens namn som stod på. Då ser jag grannfrun med söner komma gående bakom huset, strax utanför sovrumsfönstret. Det är extremt halt ute och hon tyckte väl helt enkelt att det var en bra idé att gå på baksidan av vårt hus, istället för på vägen som går på framsidan. Det tyckte inte hunden och det tyckte inte jag. Inget vidare uppvaknande, och inte kan jag somna om heller. Men nu vet jag åtminstone att ingen kan leka fönstertittare utan att få en rejäl utskällning.

2 kommentarer:

Birgit sa...

Då ska jag se till att vara fönstertittare åt andra hållet... Jag står inne hos er och tittar ut i stället och njuter av den vackra utsikten. :) Och hoppas att jag inte blir utskälld för det. ;)

tigrus sa...

Det finns inte en chans i världen att du blir utskälld. Idel kärlek när du kommer.