tisdag 22 december 2009

Livet irl vid juletid.

Jag har upptäckt att jag ibland har ett liv. Det är när det blir en aning glest mellan blogginläggen (OBS! viss ironi). Denna gång har min frånvaro berott på besök från Skåne. God mat och dryck, grillning och vissa dataproblem har hunnits med. Helt klart ett mysigt besök, bara lite för kort.
Så himla roligt att ha dig här, Birgit!

I morgon kommer min mor hit för lite julfirande. Hon har med sin fantastiskt goda hemgjorda ost och Janssons frestelse. Ingen har ännu kunnat klå hennes Jansson. Jag hade först tänkt att jag skulle göra en massa goda julrätter, men tänkte sedan om. Det behövs inte så många rätter på julbordet. Det viktiga är att vi får sitta ner och njuta lite.


Sedan har jag en känsla av att min mor kommer att bli mycket nöjd över sina julklappar.

1 kommentar:

Birgit sa...

Tusen tack för underbara dagar! Perfekt upptakt inför julen. Ses om ett par veckor igen. Jag hoppas att ni får en underbar jul! Kram!