onsdag 22 juni 2011

Dagdrömmar

Idag har det varit så segt att jag mitt på dagen tog en tupplur. Somnade ordentligt och drömde att en flygplan kraschlandade precis utanför huset. Jag och min granne skyndade genast dit medan jag samtidigt försökte ringa 112. Det gick sannerligen inte bra. Istället för siffror visades konstiga tecken på displayen och jag fick lite smått panik efter flera misslyckade försök. Slet då istället åt mig grannens stenåldersmobil och kände stor tacksamhet över att det var gamla hederliga knappar på den.

Fokus i drömmen låg alltså på mobiltelefoner istället för människorna i flygplanet. Vet inte om det kanske är mitt undermedvetna som tycker att det kan vara krångligt utan en fysisk knappsats. Eller så känner jag mig bara helt enkelt otillräcklig. Finns det ingen bra drömtydare som kan hjälpa mig?

Hur det gick för människorna i flygplanet vet jag inte. Efter att jag berättat för larmcentralen att det inte alls såg bra ut och gett en tydlig vägbeskrivning så vaknade jag av en hundtass i ansiktet.

Inga kommentarer: