måndag 13 juni 2011

När det relevanta är begravt djupt inombords

Nu när jag idag har all tid i världen att skriva något bra, genomtänkt och viktigt, då är alla tankar som bortblåsta. Eller kanske djupt begravda inom mig. Det finns så mycket jag vill berätta, avhandla och dela med mig av, men det enda som kommer upp till ytan är ytligheter.
Saker som att min hjärna blivit lite väl slö av värmeböljan som varade under förra veckan. Att filmen jag såg igår "Water for Elephants" var väldigt bra. Eller att en av böckerna som just nu ligger på nattduksbordet heter "Jag är med bandet".

 Idag ville jag beröra, skaka om, eller åtminstone ge ett smakprov på hur mina tankar går. Men det blev platt fall. Ändå ska jag försöka att inte se det som ett fullkomligt misslyckande utan ett förspel till det som komma skall.

Inga kommentarer: