onsdag 29 juni 2011

Som dagen ser ut under VM

 Förmiddag: Ena hunden väcker mig strax innan klockan åtta och tycker att det verkligen är dags att stiga upp. När jag en halvtimme senare sätter mig ute med dagens första kopp kaffe, visar termometern tjugofyra (24) grader. Jag börjar slåss med broms (alltså de som flyger och sliter köttstycken från kroppen) medan jag samtidigt försöker läsa en bok. Tre koppar kaffe och en liter vatten senare håller jag på att flyta bort, så hundarna och jag tar en simtur i sjön.

Eftermiddag/Kväll: Övar lite på ett par sånger jag ska sjunga på ett dop kommande söndag. Blir så inne i musikens värld att jag missar de fem första minuterna av dagens första VM-match. Tittar på matchen och tar sedan itu med att rensa och städa i en garderob. Börjar klippa i ett par plagg för att förnya (vad gör man inte för att slippa slänga) och blir så inne i det att jag missar de fem första minuterna även av den andra matchen. Ungefär klockan åtta är matchen slut. Det är fortfarande väldigt varmt, både ute och inne, och jag funderar på ett kvällsdopp.



Så här kommer antagligen även de nästkommande dagarna att se ut. Kanske inte vädret, men det övriga. Mer intressant än så blir det inte. Men spännande kommer det definitivt att bli, matcherna alltså.

Inga kommentarer: