torsdag 29 december 2011

Dagen före dagen före den sista dagen

Jag är fortfarande hängig, men framförallt orkeslös. Så trött att jag knappt orkar hålla upp ögonen. Och nu är det alldeles snart dags för ett nytt år. Sista dagen på året brukar ju jag vilja hålla värsta lyxiga middagen. Även i år vill jag det, men sjukdom och trötthet har gjort att jag knappt lyckats få ihop en meny. Det är svårt att tänka när hjärnan känns som sirap. Dock tror jag att jag har fått ihop det. Jag får återkomma med till det senare, om några dagar, när jag med säkerhet vet om det smakade så gott som jag i tanken tänkte att det skulle göra.

Min fru är och handlar just i detta nu. Hon messade att det var fullkomligt hysteriskt ute. Det verkar vara fler människor än vi som tänkt äta gott. Jag kan bara hoppas att de inte tänkt tillaga exakt det jag tänkt för då känns chansen liten att det finns några varor kvar.

Nu ska jag vila. Vila en lång stund. Kanske vila hela resten av dagen. Ja, det är nog en bra idé. I morgon är en annan dag, dagen före den sista dagen på året och då måste jag sätta fart.

3 kommentarer:

Broder sa...

ja vila dig frisk så kommer jag imorgon så får jag va din lilla hjälpreda/slav de ä bara å köra hårt med mig

Helena sa...

krya på dig ordentligt och skippa alla krav på glitter och glamour. Ät gott och mys invirad i lite filtar. Möt nya året med snorpappret i högsta hugg och lova dig själv att äta när du är hungrig och att sova när du är trött. Fullkomligt suveräna nyårslöften som jag lovar *host* att hålla haha... Kram på dig!

tigrus sa...

Helena> Jag gillar ju glitter på nyår:) Allt blev bra, men nu efter att ha haft gäster som kommit och gått sedan nån vecka innan jul är det jag som tänker viiiila!