tisdag 6 december 2011

Förbannat rädd

I går när jag var ute och körde svängde det ut en bil rakt framför mig och det var otäckt nära en krock. Min reaktion blev att vråla enormt fula saker och då menar jag fula saker. Det yttrade sig i ilska men i själva verket blev jag enormt rädd och så har det varit flera gånger på sistone. Jag tror att det är ett ålderstecken. Nu först förstår jag exempelvis min mormor som kunde ryta alldeles fruktansvärt när jag var liten och hamnade i farliga situationer. Hon var inte arg utan helt enkelt rädd.

2 kommentarer:

Helena sa...

Ja, jag är extremt trafiknojjig numera. Att ha barn plus att man blir *host* äldre.. ehrm.. gör ju att man blir lite eljest. Och det är väl bra? Men jädrans vad man gormar i bilen ibland över puckon. Dock när jag är solo i bilen *skrattar*

tigrus sa...

Det kan bara vara av godo att ta det lite lugnt i trafiken.
Jo, tendensen är väl att det blir mer gormande när ingen annan är med i bilen.