måndag 12 december 2011

Vädertjat i brist på annat

För att det inte helt ska bli en väderblogg tänker jag inte alls skriva att det är -16 grader ute!
Huvudet känns som sirap. Jag vill gå i ide. Det är svårt att tro att det bara för en vecka sedan var plusgrader och barmark. Men jag antar att detta är det naturliga för den här årstiden. Helt plötsligt så känns inte "naturligt" som något positivt.

För övrigt kan jag berätta att den första tallbit jag ens sett i närheten av hemmet flög in i fönstret och dog.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, stackars lilla tallbiten..men den landade iaf mjukt;)

tigrus sa...

Jo, det är ju inte alla fåglar som får sista vilan på en mjuk dyna, men ändå väldigt trist:(

Broder sa...

jo de va rätt så kallt men de posetiva är att om man tror på väderprognoserna så kommer de att bli mot nollan igen till och med 1 plussgrad på onsdag ,vi få väll hoppas

tigrus sa...

Här har vi redan plus igen. Snabba väderomslag:)