fredag 16 december 2011

Dagens väderprat del 1664

Två av våra väldigt långa förlängningskablar ligger vid sidan av backen som leder upp till oss och våra tre grannhushåll. Min fru lånande ut dem till vår ena granne som har bilen ståendes nedanför backen och var tvungen att ha tillgång till motorvärmare. Det har varit (är?) en isblandad snösörja, vilket har inneburit att det nästan har varit stört omöjligt att ta sig upp med bil. Dock lekte jag mig uppför backen i går - hurra för fyrhjulsdrift!

Ja, jag vet. Jag har märkt det själv. Det är mycket prat om väder, nästan så att det blivit en fixering. Men egentligen är det ju inte så underligt. För om man bor som vi gör, i bushen, långt från kollektivtrafik och kommunalt plogade vägar, måste man planera så mycket mer efter väder och vind. Det blir något som upptar en del tid. Samtidigt finns det en bitterljuv charm i det hela och det är väl därför jag ler lite när jag skriver detta.


Inga kommentarer: