torsdag 20 oktober 2011

Jordens undergång

I dag kommer min mor på besök och min plan var att jag till middag i morgon skulle bjuda henne på min fantastiska pizza med  hemgjord pesto och mozzarella. Men så mindes jag precis att jag i expressen läst att enligt Harold Camping ska jorden gå under i morgon. Tänk om han kunde vara mer specifik och avslöja ungefär vilken tid på dygnet det blir. För självklart är frågan jag ställer mig; hinner vi äta pizzan innan? Det skulle vara så illa att känna doften av den i ugnen, nästan färdig och så går jorden under. Vilket magplask. Fast om det inte går så snabbt, om jag istället får avnjuta den som min sista måltid på denna jord, då kanske det kan vara värt allt. Snälla Harold, kan du inte komma med ett klockslag också?

2 kommentarer:

Helena sa...

Åh.. *hungrig* Ja, med en sån pizza så vore det ju faktiskt himla synd om jorden gick under strax innan man ska till att äta *skrattar*

tigrus sa...

Jag är ytterst tacksam över att vi hann smaska i oss all pizza utan att himlen ramlade ner över oss, eller vad som nu skulle hända:)