måndag 10 oktober 2011

Själens användarhandbok

Mycket under dagens samtal med min terapeut handlade om att utarbeta strategier som får mig att hålla mig ovanför ytan. När jag sitter där och börjar prata i bilder och liknelser kan jag känna mig så smart och allt blir så enkelt. Jag förstår vikten av vätskekontroller, att jag inte kommer att ta mig någon vart ifall bensintanken är tom. Det kommer att gnissla, knaka och till slut braka ihop helt ifall inte oljan finns där och smörjer. Självklart är det trögare att styra om servooljan är slut. Allt det där är så självklart, men ändå inte lätt. För det är verkligen inte lika enkelt att fylla på alla själsliga vätskebehållare som det är att kolla bilens. Användarhandboken till mitt inre är så mycket svårare att förstå sig på än den som ligger i bilens handskfack.

1 kommentar:

Broder sa...

Jag kan bara säga att jag känner igen mig, inte för att jag tänkt mitt inre som en bil men jag förstår hur du/din terapeut menar