torsdag 6 oktober 2011

När förståndet tar paus

Man kan tycka att jag borde vara glad som fick fick ligga till kvart över åtta i morse. Det är faktiskt en sovmorgon med ungefär en timme. Dock var orsaken inte så angenäm. Jag tog mig helt enkelt inte upp ur sängen. Försiktigt fick jag försöka vagga från sida till sida för att få i gång ryggen. Den hade låst sig och smärtade alldeles fruktansvärt. Under gårdagen ägnade jag ett par timmar till att släpa och kapa upp träd. Ett arbete som inte utfördes särskilt ergonomiskt. Förutom att få lite extra ved till bastun så är alltså en smärtande rygg resultatet. Vilket gör att jag kommer att vara tvungen att använda all den extra veden till bastun för att kurera ryggen. Undrar hur jag tänkte där. Ibland halkar förståndet i väg på de slippriga höstlöven.

2 kommentarer:

Broder sa...

synd att jag inte va där så ja kunde hjälpa dig, men jag såg att dom sökte en person till hertz i umeå kanske jag skulle söka det å bli "inneboende" i kassjö om jag skulle få jobbet då skulle jag ju kunna hjälpa dig varje dag efter jobbet

tigrus sa...

Om du söker och får jobbet hoppas jag att du även hittar en lägenhet. Det räcker liksom med de fyrbenta inneboende vi redan har;) Men du är väldigt välkommen att hälsa på snart och jag tackar för hjälperbjudandet:)