måndag 12 september 2011

61 frågor

1. Hur gammal är du om fem år? 41
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Min fru.
3. Hur lång är du? 166 cm.
4. Vilken är den senaste filmen du sett? Film minns jag inte, men tittade på senaste avsnittet av "True Blood" i förmiddags:
5. Vem ringde du senast? Min bror.
6. Vem ringde dig senast? Min mor.
7. Hur löd det senaste sms:et du fick? Fasiken. Den trevliga lilla bögen från Hälsingland
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Beror helt på vem det är till.
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? De var aldrig varit gifta, men är separerade sedan urminnes tider.
10. När såg du senast din mamma? För ett par veckor sedan.
11. Vilken ögonfärg har du? Blå
12. När vaknade du i dag? 7.30
13. Vilken är din favoritjulsång? The first Noel.
14. Vilken är din favoritplats? Hemma
15. Vilken plats föredrar du minst? Parfymavdelningen på Åhléns, särskilt i jultider.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Geografiskt, eller?
17. Vad skrämde dig om natten som barn? Hade nog inga rädslor för natten.
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Det måste vara något roligt min fru sa.
19. Hur stor är din säng? 180 cm.
20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Utan
22. Hur många kuddar har du i sängen? Fyra totalt, varav två till mig
23. Vad ser du om du tittar till höger? Mitt sovrumsfönster och utanför det en rönn.
24. Har du några djur? Ja, två katter och två hundar.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota.
26. Är du social? Ibland helt galet social, men ibland så asocial det bara går att vara.
27. Vilken är din favoritglass? Hallonsorbet
28. Vilken är din favoritefterrätt? Jag är inte så mycket för efterrätter, men chévre med varma hjortron går alltid att få ner.
29. Tycker du om kinamat? Det är väl helt ok.
30. Tycker du om kaffe? Ja, jag hinkar i mig det.
31. Vad dricker du till frukost? Kaffe
32. Sover du på någon särskild sida? Den högra sidan av sängen är min och jag somnar oftast på min vänstra sida.
33. Kan du spela poker? Ja
34. Föredrar du storstad eller landet? Definitivt landet.
35. Är du en beroendemänniska? Jag kan inte tänka mig en tillvaro utan mitt snus och mitt kaffe.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Faktiskt inte.
37. Vill du ha barn? Nej
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska och jag förstår tyska, men vägrar prata.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja, det har väl blivit några turer.
40. Föredrar du havet eller en bassäng? Havet
41. Vad spenderar du helst pengar på? Mat
42. Äger du dyrbara smycken? Nej, åtminstone inte om man menar dyrbara i pengar. 
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Just nu får det bli "Från Sverige till himlen"
44. Kan du rulla med tungan? Vad är det?
45. Vem är den roligaste människan du känner? Det finns många som är roliga på olika sätt, så det känns omöjligt att svara på.
46. Sover du med gosedjur? Om levande djur räknas så gör jag det.
47. Vad har du för ringsignal? Titelspåret till "Vampyros Lesbos"
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Nej
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Det finns några rödaktiga detaljer på mina shorts.
50. Flirtar du mycket? Nej
51. Kan du byta olja på bilen? Ja
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Ja
53. Vilken var den senaste boken du läste? Har precis börjat läsa "En fager mö" av Joyce Carol Oates
54. Läser du någon dagstidning? Inte i pappersformat.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej
56. Dansar du i bilen? Svårt att dansa i en bil, men diggar gör jag absolut.
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? P1
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Jag spelade Boggle i helgen och då blev många ord skrivna.
59. När var du i kyrkan senast? För ungefär en månad sedan då jag sjöng på en vigsel.
60. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Min klassföreståndare Agneta Björk var fantastiskt bra.
61. Hur länge har du campat som längst i ett tält? Ungefär en vecka skulle jag gissa på.

2 kommentarer:

Yris sa...

Hahaha....klockren lista!

Tror jag kikar in framöver o snor den fr dig!

Hoppas du känner dig bättre snart, har ju Fruarna Tiger abstinens så jag blir knäpp....eller..det är jag ju redan *s*

Hälsa din vackra fru, pussa på kloka damen Frizzla o pussa på vovvarna fr mig!

*kramar*

tigrus sa...

Knäpp är du redan, men det måste man vara för att klara sig.
Kram.