måndag 12 september 2011

Dålig hund och usel matte

Det är visst ingen bra idé att ha grytor på spisen, hälla upp foder i hundmatskålarna, rasta hundar och komma ihåg att ta bort skärbrädan med smarriga saker ur noshöjd, allt på en och samma gång. Någonstans gick det fel. Hunden åt precis upp bitar av den ostfyllda chili jag skulle ha till middagsmaten. Jag kommer att sakna den i min mat och hon kommer nog att bli lite dålig i magen. Kanske lär jag mig nu att inte hålla på med en massa saker samtidigt - för allas skull.

2 kommentarer:

Broder sa...

Jag pratade med min mor när jag läste detta inlägg och jag läste upp de för henne och hon säger att man nog ska göra en sak i taget hon har i alla fall lärt sig att de går bättre då, och jag är nödgad att hålla med min kära mor om de. För min del blir det mest städning av spisen när jag glömmer bort de där med en sak i taget, och efter att ha läst ditt inlägg så känns de rätt bra att jag ej har någon egen hund för då skulle det troligen hända samma sak för mig mer än en gång.(men jag har ju mina kosentrationssvårigeter att skylla på vad ska du skylla på, tillfällig sinnesförvirring kanske)
=)

tigrus sa...

Jag vet inte om jag kan skylla på så mycket annat än att jag är jag.